Annons:
Etiketthögtidsfester
Läst 2284 ggr
partytjej
4/5/14, 3:59 PM

14års fest

Jag fyller snart 14 år och ska då ha en fest med mina vänner,det är min första fest så ska bjuda mina närmsta alltså typ 5 tjejer, vi ska hitta på galna saker och dricka gott :) 

Men när började ni festa? 

Och vi kommer dricka cider med 2.25 vol i och powerking men har ni mer tips på goda drinkar? :) Bara skriv om ni har tips på snacks,dricka,galna saker att göra osv vad ni tycker man ska göra på en fest :))

Annons:
Gunlog
4/6/14, 12:55 AM
#1

Ojdå! Här ska det gå vilt till! Hihihi! Jag ska ta fram mina egna kom-ihåg-notiser och ge dig några tips. Jag återkommer snarast! ;-)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

partytjej
4/6/14, 8:13 AM
#2

Det kommer inte att bli cidern har vi  bestämt men det andra :)

Gunlog
4/6/14, 11:56 PM
#3

Okej. Cidern är borta. Jag förmodar att den där powerking också är borta? Det är ju absolut inte hälsosamt alls. Men nu ska vi se… Lite smått att äta… Varma mackor med Abbas olika stuvningar, eller med skinka och mycket ost! Eller varför inte en kycklingsallad? Lite nyttigt innan allt det andra, hehe. Snacks kan vara så mycket: grönsaker med Philadelphia ost som dippa, egengjorda chips på äpple gör man genom att skiva tunna skivor och pudra på lite kanel. In i varm ugn så har du äpplechips. Varma Pommes Pinnes är gott. Vanlig chips och dippa. Ostbricka. Chokladfondue är gott. Det är bara att låta fantasin flöda! ;-) Galna saker att göra… Hmmm… Skriv olika frågor på lappar och ner i en kruka. Den som tar måste svara. Tänk på att inte bli alldeles för personlig, det kan bli helt fel. Men det är kul! Funny Bunny är en rolig lek, men alla ska ha byxor på sig, inte kjol. Och det viktigaste av allt: "Shake it, girl!" Dansa allt vad ni kan! Släpp loss så tavlorna dansar ut från rummet! När det gäller drinkar så vet jag inte riktigt vad ni skulle tycka om, men om du Googlar på alkoholfria drinkar så får du fram mycket. Jag vet inte om ni dricker kaffe, men en alkoholfri Irish Coffee är exakt som en vanlig, men det bli då utan spriten och mer kaffe. Tro mig, du kommer att hitta mycket gott om du Googlar! När jag var 10 år så hade jag mitt första party med några klasskamrater. Det var hamburgare, läsk och godis, chips och dippa och disco, naturligtvis. Jag hade några födelsedagspartyn åren efter, men sen lade jag ner det. När jag var 14 så gick jag på ett dansställe med 20-årsgräns. Men jag drack aldrig alkohol. Jag tyckte det var så coolt att komma in på stället så jag ville inte riskera något. Sen hade jag ju faktiskt inte åldern inne heller. Idag är det helt annat. Det är mycket strängare vakter idag, och det är jättebra. Jag började nog dricka alkohol vid 18-19 ungefär. Idag dricker jag väldigt lite och väldigt sällan. Jag har faktiskt MYCKET roligare än alla andra för jag kommer ihåg exakt allt dagen efter, och jag gör inte bort mig som vissa. Jag tycker det är roligare att festa utan alkohol! Vill du ha några fler tips? ;-)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

partytjej
4/7/14, 6:57 PM
#4

Åh,taack så mkt för tipsen! :D Jättebra tips!

Gunlog
4/10/14, 10:59 PM
#5

Är det något mer så får du hojta till igen! Hihi!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: