Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1777 ggr
Gunlog
3/11/16, 10:29 AM

Godmorgon!

Snart är det påsk!

Jag tyckte precis att det var jul. Men tiden går så fort. Detta året har vi planerat några fester/middagar.

Påsken är i antågande så då blir det äggjakt i trädgården. Jag vet inte riktigt vad jag ska lägga i sonens och sambons ägg, men något kul blir det. Jag har aldrig samma mat på påsken. Ibland blir det buffé, ibland blir det grillad kyckling med potatis och brunsås, ibland blir det smörgåstårta. Vi får se vad jag hittar på detta året,

En god vän ska komma ner till oss, 20 mil ifrån, och hälsa på någon gång nu under våren. Det är inte riktigt bestämt när, men det kommer att bli god mat och mys för hela slanten. Det blir en sightseeingtur också.

Min sambo ska få gå på en öl- & whiskeymässa med en kompis så då blir det god mat innan jag kör dom dit.

Midsommar har vi inte riktigt bestämt än. Vi brukar åka och campa, men vi kommer att hålla oss hemma i år. Det blir att bjuda hem några goda vänner. Midsommarstång ska vi absolut ha.

Sen brukar vi ha lite av ett poolparty med några vänner, i alla fall en gång om året. Vi grillar, badar, kör några lekar och umgås. Vi har inge stor pool, men tillräckligt stor för att man ska kunna doppa sig.

Kräftskiva ska vi ha här hemma i år. Det har vi inte haft på 10 år. Jag väntade min nu 10-årige son senast.

Halloweenfest… Ja, sonen har länge frågat om vi inte kan ha en Halloweenfest. Vi har länge sagt att vi ska ha, men det har inte blivit av. Annat har kommit emellan.

Vi brukar ha småmiddagar lite då och då också för att få en lugn och mysig stund med goda vänner.

När det gäller semester så har vi inte planerat något speciellt. Det blir dagsturer som att åka till stranden, gå på marknader och olika jippon.

Men mer kommer efterhand som tiden går.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: