Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettpresenter
Läst 2451 ggr
Gunlog
0

Egentillverkad present

Köp en korg och fyll med lite lyxig choklad, en god likör och/eller ett paket kaffe. Svep om lite celofanplast och knyt ett band längst upp. Voila!

Ta en kruka och fyll med lecakulor och dekorationssten som översta lager. Sätt i en ljushållare för värmeljus, en låg miniblomma och bind ett sidenband runtom krukan.

Ta ett metallfat. I mitten sätter du en värmeljuslykta. Runt denna värmeljuslyktan lägger du en ram av 4 pinnar som du knutit med hushållssnöre. I dessa snören fäster du några mindre blad i höstens färger som du plockat ute. Bladen fäster du samtidigt som du gör pinn-ramen. Några dekorationssvampar går också bra att fästa. Sen kan du bygga på denna ramen hur du vill!

En liten låda kan tapetseras om både utvändigt och invändigt. I denna lådan kan man lägga en liten gästhandduk, en duschgel, deodorant samt parfym i samma serie. Finns att köpa färdiga lådor på vissa 10 kronorsmarknader. Även presentpåse är trevligt.

Ta en glasburk (finns också på vissa 10-kronorsmarknader) och fyll med lösgodis, praliner eller varför inte badsalt som ofta säljs i dumma påsar? Köp naturgodis i lösvikt och fyll den, eller nötblandning! Gör egen musli och häll i burken. Det finns många sätt! Är du duktig på att göra egen sylt och/eller egen marmelad så är det perfekt! Sätt en liten etikett på och ett sidenband runtom.

Kan du sticka och/eller virka? Det är perfekt att tillverka innetofflor nu att ge bort!

Har du trädgård med äpplen? Skär äpplena i skivor och häng upp dom på en pinne. Knyt fast ett långt band från den ena änden till den andra. Så har ni gjort en naturlig luktegott!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

karro1999
0

Jag ska göra kolor till min bästa kompis och ge henne i julklapp.🙂

Gunlog
0

Åh, det är så gott! Hoppas hon tycker om dom!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

karro1999
0

#2 Det vet jag att hon kommer göra för har gett henne det i julklapp för några år sen och hon gillar dem🙂