Nyårslöfte?
Hur har det blivit nu? Har ni gett något nyårslöfte?
Ska ni gå eller springa för att få upp konditionen?
Ska ni börja med LCHF eller 5:2-dieten?
Kanske sluta röka eller snusa?
Ni ska kanske "bara" äta nyttigare eller låta bli det där glaset rödvin på fredagen?
Själv har jag, i tysthet, lovat mig själv att göra allt jag kan för att behålla min positiva inställning till min omgivning, se mer positivt på saker än vad jag redan gör. Jag ska se mer positivt på min situation än vad jag har gjort innan. (Har stelopererats i två kotor i nacken i mars 2013, vilket innebär mindre rörelseförmåga av huvudet.) Jag ska lyssna mer på min 8-årige son, att han får vara med mer och bestämma här hemma. Ja, jag ska vara mer för andra och mindre egoistisk.
En sak till: jag ska göra vad jag kan för att hitta ett nytt jobb. Mitt nuvarande kräver för mycket fysiskt, och det klarar inte min nacke.
Till sist har jag gett mig själv löftet att jag ska sitta mindre vid datorn… (Hua! Men det SKA gå!)
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Jag har inte gjort något nyårslöfte detta året. Alla år har jag försökt, och varje år har det pajjat. Förra året var det värsta i hela mitt liv och jag tänker inte ge mig själv nåt nyårslöfte som jag sen kan känna mig oduglig om jag inte lyckas. jag vill bara försöka börja om med tomma papper och blicka framåt. Ingenting annat.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Att börja om kan vara en mycket positiv sak. Att ha möjligheten till det är nog något som många önskar sig, men inte riktigt erkänner. Jag skulle delvis vilja börja om…
Man kan själv staka ut sin väg, utan att fråga sig om medföljande hinner med, eller klarar just den vägen man väljer.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.