Tjejmiddag?
Vad behöver man för en lyckad och rolig tjejmiddag? Några tips och idéer?
God mat :)
Goda vänindor
Trevligt dricka antigen det råkar vara vin, öl, lästk, saft, kaffe eller te
En trevlig film eller fler?
Lite efterrätt eller godis att svulla :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
En kul sak att göra:
klipp ut olika karlar från tidningen. Det kan vara politiker, musiker, journalister osv. MEN… Det ska inte vara några snyggingar, de ska ha "normalt" utseende.
Lägg dessa urklipp i en burk (det ska vara många).
Sen får ni turas om, under kvällen, att tex den som slutar äta först får dra ett urklipp från denna burken och säga minst en tilldragande sak om personen på bilden OCH en mindre tilldragande sak, dock inte ful.
Det kan även vara på kvinnor som "är för mycket" och då ska man hitta någonting som är snyggt med henne, eller om hon har bra åsikter om något.
Det är faktiskt kul för man måste ju se det som är bra med en person.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
#2 De va verkligen en kul ide :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Vilka bra idéer, tack för tipsen!
#4 Om ni gillar spel så kan du ju ha några sådanna framme :)
När vi har tjejmiddag blir de mat, dricka, en massa prat och oftast så spelas 1 spel :) Sist så spelade vi Heads off (Ellen DeGeneres app) och jag som inte gillar spel annars gillade detta verkligen :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#5 intressant! Vad är det för typ av spel?
#6 Man skulle kunna säga att det är en version av charader :)
Det finns olika kategorier i appen som man kan välja mellan. Vi spelade i lag 2 och 2.(man kan bara göra de 2 åt gången)
Varje kategori utföras olika, vissa ska man gissa ord, nynna låtar, låta som ett djur etc etc . :P Hoppas du förstår hur jag menar.
/ J