Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettvuxenkalas
Läst 4076 ggr
ToulouSelma
0

25 årskalas

Min sambo fyller 25 år och det ska firas! … Men hur?! Jag önskar få era bästa tips för ett lyckat kalas. Vad ska vi tänka på för att dagen skall bli oförglömlig? Lekar, teman, bordsplacering, inbjudan osv. Tack på förhand!

Gunlog
0

Först vill jag ge tips om bordsplaceringen… Rita/skriv ut olika kändis namn som på något sätt var ett par för 25 år sedan, lika många som kommer… Lägg dessa i en skål. När folket kommer så ska de dra en lapp från skålen som ska sättas på bröstet med en liten säkerhetsnål. På bordet har du redan placerat något som antyder varje kändis. På så sätt har du automatiskt fått bordsplaceringen och lagen i lekarna… När det gäller maten så är det lite frågan om hur många ni ska vara… Jag ska leta fram förslag på lekar så jag får återkomma lite senare… När det gäller tema så håll det som det var för just 25 år sedan. Jag ska hjälpa dig att googla på det… Just nu sitter jag och skriver via mobilen, men kommer att ha tillgång till datorn imorgon kväll…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
1

Just det… Se till att folk tar foton med sina mobilkameror. Efter festen ber du dom att skicka fotona till dig så att du kan fixa en fotobok till honom. Om det inte känns rätt så kan du köpa engångskameror att sätta ut på bordet.

Gunlog
0

Här är en som frågat om lekar o.dylikt. Kanske det finns något som passar… http://kalas.ifokus.se/discussions/5238ec0ace12c4450c000e8a-tipspromenad-med-fragor-om-mig-sjalv-lekar