Höstkalas 12-13
Hej! Jag fyller år den 7 november, jag fyller då 13 år och ska ha mitt sista kalas. Jag tänkte att det är sista månaden på hösten, det är kallt och kyligt. Så då tänkte jag höst kalas! Jag tänkte att man kan sova över. Och att det ska bli ett Disney marathon. Men vad ska hända mer? Vissa är inställda på smink, vissa inte. Har ni några tips??
Det andra jag tänkte är vilken mat passar? Och vad ska man ha för bakelser? (för vi alla är sockermonstren)
Hej hannalh!
Det första jag tänker på när jag läser sockermonster är sådana där cupcakes. Det finns färdiga satser att köpa i affären som Kungsörnen har.
Jag har gjort dessa och, tro mig, det ÄR sockersött! Jag gillar mer choklad-cupcakes än jordgubb, men det är en smaksak.
Jag brukar göra en vanlig sockerkaka. Jag tar några äpplen, skär i 8 klyftor och delar sedan klyftorna på mitten. Jag pudrar lite kanel över, rullar dom i socker, stoppar ner i smeten och sedan in i ugnen. Det är sååå gott! Den ska serveras ljummen… Man kan servera den med grädde också, om man vill.
Maten är lite svårare. Ni kan ha hamburgare tex. Det är egentligen ganska enkelt för det äter de flesta. Vissa äter med hamburgerdressing och vissa äter utan.
Servera det i så fall så att alla kan ta vad de vill. Rå lök i en skål, ketchup, bostongurka, hamburgerdressing, tomat, senap (jo, vissa vill ha det i. 😉) Ostskivor lägger man på ett fat för sig, och några salladsblad.
De här "påsarna" som man brukar få hamburgarna i när man köper i en kiosk kan man ha melitta påsar istället. Det brukar vi ha.
Servera pommes frites till också. Lägg i en stor skål och krydda dom. Sedan lägger man en kökshandduk ovanpå och en mattallrik som lock, så håller de värmen och handduken suger åt sig fukten som finns däri. Smart va? 👋
Annars är tacos en god middag. Alla äter ju det.
Finns det kanske några andra önskemål i matväg? Hade du tänkt mer som en trerätters?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
#1 Tack så hemskt mycket! Jag fick förslaget av min kompis irl att ha choklad créme brule som efterrätt, Men ska nog göra det där med hamburgarna.
Och det där med melitta påsarna lät jätte smart ju! Hahah, att jag aldrig tänkt på det innan!
Vi ska gå ut och elda i skogen (vi ska försöka att inte bränna ner den, haha) Och berätta skräckhistorier, kanske äta, köra kurragömma ute i mörkret och en massa annat 😂
Åh så gott med choklad créme brulée! Det har jag aldrig smakat, men jag är choklad-o-man! Det verkar som att det blir en toppenkväll för er!
Berätta gärna sen vad det blev för mat, vad ni har gjort osv. Kanske om du får ta några foton på er, om ni är utklädda, och lägga in här… Det hade varit superkul att få se!
Jag håller tummarna för en lyckad kväll, även om det nog inte behövs. Det låter som att det blir en spännande afton! 😃
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.