Äckeltips till Halloween-festen!
På sonens skola fick alla barnen gå en äckelrunda ett år. Just den dagen var det utvecklingssamtal för mig och sonen så sonen hann inte prova det. Jag gjorde det hemma sen, för han var så besviken att ha missat det. Det var jättekul!
Jag tog olika skålar. I en skål lade jag kokta makaroner, i en annan skål lade jag svällda havregryn. I en tredje skål lade jag kokt ris med vatten. I en skål lade jag en leksaksödla i gummi. I en skål lade jag filmjölk med vindruvor i.
Därefter satte jag dessa skålar i plastpåsar så att man inte kunde se vad det var i dom. Jag placerade skålarna på köksbordet, släckte ner och hade Halloween-ljud igång på datorn som stod under bordet.
Sonen tyckte det var för läskigt så sambon fick gå före och känna. Till och med sambon tyckte det var lite obehagligt! 👻
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Putt!
uhm.. känner mig gammal nu men.. vad är en äckelrunda? 🤔
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det är att man får gå och stoppa in händerna i skålar som står inne i påsar. Man ser inte vad det är i dom. Det är faktiskt äckligt…
Va med gelatin? :D
Absolut! Varför inte? Allt som kan tänkas kännas äckligt är bra.
ja men tänk dig.. gelatinplattor blötlagda i vatten, sen klipper man de i strimlar och har i en skål? Inte fasligt dyrt heller :D
Nej. Det är inte dyrt alls. Man kan ta legobitar i vatten. Eller ett flytande ljus i vatten…