Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettpåsk
Läst 2100 ggr
giffan
1

Påsk festligt

Här brukar vi alltid ha påskäggs jakt. Antingen så får barnen en skatt karta de sak följa, och i slutet ligger deras påsk ägg. Eller så skriver jag små vägledande lappar som de ska följa för att hitta sitt påskägg.

Har ni andra tipps på hur man kan göra påsken lite rolig?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Mova]
1

Jag vet inte om jag har något tips men jag kan berätta hur vi gör ibland vid påsk :)

Vi är en ganska stor släkt om alla är med, men på detta är vi kanske 30st. Min farfar har en skog en liten bit bort som vi alla brukar åka upp till, där samlar vi ihop torra kvistar till en stor brasa, fäller lite småträd och gör ett långbord där alla har med sig massa mat så det blir buffe'. Sen bygger alla tillsammans ett stort vindskydd med granris att ligga på. ( där stannar dom kvar som vill sova över) Sen är det dags för alla att leta påskägg i skogen som min låssasmamma har lagt ut runt i skogen innan alla kom dit. Det bjuds på dricka och alla har trevligt. Det brukar vara fint väder så då kan vi göra detta :) Hur mysigt som helst verkligen! Men i år blir det nog inget då många ska iväg och göra andra saker, och de minsta barnen har blivit ganska stora. Men nästa år så!! :)

giffan
1

#1 Gud vad trevligt det lät. Nästan så jag vill komma och vara med er!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus