Ska ha kalas till min
1 åriga son vad skall man bjuda på?
Bör föräldrarna få komma?
Har en son som är 5 med som kan ta hand om barna som kommer?
Tar man verkligen med sig sina föräldrar när man går på kalas?
Har ni haft 1 års kalas någon gång?
Har ni tips på lekar?

ja känns inte som andra vill lämna ifrån sig sina 1 åringar?? jag skulle aldrig göra det, bjud hela familjen, och en 5 åring kanske inte "ska ta hand om dem", men du menar säker att leka med dem??
lek som alla älskar är såklart fiskdam, sedan brukar det ta ett tag att fika och vanligt är att de andra gärna vill inspektera alla kalasbarnets leksaker och rum…
Lycka till!
Jag tror man brukar bjuda med föräldrarna när barnen är så små, blir väldigt mycket ansvar och hålla reda på annars.. :)

Ska du ha kalas för din 1-åring, så bör nog föräldrarna stanna. Tänk om något händer?
Jag tycker det är lite tidigt med kalas för så små. Vid 3-årsålder förstår barnen mer vad det gäller. Men lycka till och hoppas det går bra och att det blir trevligt.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Lite svårt att hitta på lekar kanske, när dom är så små och jag håller med #3, föräldrarna bör nog stanna.
Jag skulle inte ha lämnat mina barn när dom bara var 1 år.
Hoppas ni får trevligt!

#4 Jag ser det ut ifrån mitt jobb, jag jobbar på en förskola med barn runt 1½ år. Det ska så lite till för att mammalängtan kommer och barnen leker inte med varandra utan "bråkar" mer om samma sak.
Karin
#5 Sen skulle inte JAG vilja ta hand om ett gäng 1-åringar själv. 
När mina barn var så små, så var föräldrarna med, om jag nu hade kalas, men det tror jag. Kommer inte ihåg riktigt, för dom är ju 21, 25 och 28 år nu 

#6 Jag har hand om 5st 1-1½ åringar, vi jobbar i grupper och detta är min grupp. Jag tycker det går bra, men visst är jag trött på kvällen 
Karin
När man är 1år är man ganska liten. Det är j u inte ens alla som går stadigt i den åldern. Glass äter ju de flesta ungar, så det kan man säkert bjuda på.
Annars har man nog mest 1års kalas med familjen.
Men ska man göra ett kalas för 1 åriga barn skulle jag ha föräldrar med.
Å föräldrarna behöver man bara bjuda på kaffe och en kaka, inget speciellt för dem inte.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag säger som de andra. Att ha kalas så tidigt som ett år då krävs det att föräldrarna kommer med. Det brukar man även ha när de är tre sedan kan man ha föräldrar fritt.
Men annars är tre år en bra ålder att börja med kalas. Då du har en äldre som så tänk på att du kan bjuda in syskon till fe barn fu bjuder in så att han också har någon att leka med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja ser på mitt jobb att barnen i 3-årsåldern börjar leka hos varandra och även då gå på kalas.
Karin

Funderar på ha kalaset nästa Lördag och bjuda föräldrarna på lite Vin och sprit och en öl. Då jag vill lära känna deras föräldrar bättre så är ju alkohol en bra gemenskap för alla. Alla bli öppnar då och visar vilka de är.

Hoppas ni får trevligt, det är ju påskafton
Karin
#11 Tänk på att många säkert redan ha planer på påskafton. Och att bjuda på alkohol när de kommer på ett 1årskalas kanske inte är någon höjdare. Jag tror att mpnga föräldrar hade avböjt, det hade jag gjort.

Alkohol och barnkalas är kanske inte att föredra och kanske inte påskhelgen som sagt då många redan har planer!! Varför inte bara grillfest/knytis? sätt upp en lapp där de andra föräldrarna kan skriva upp sig och sedan bara träffas i en park och umgås!!

Nästa Lördag är Veckan efter Påsk….
Tror det duger fint med kaffe för att lära känna föräldrarna.
Börjar fundera på hur seriös du verkligen är med detta kalaset?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

okey, veckan efter, ja varför inte, men börja med fika bara, och är ni några som fastnar för varandra så kan ni väl ses igen =)
#16 Ja jag börjar också fundera på om det verkligen är seriöst.
Trollvarning va? 
Alkohol på ett barnkalas?!
#19 Tror det.
Värd på Choklad iFokus

Mata inte trollen. Inte ens på kalas :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Är snart klar med planeringen av Barnkalaset skippar alkoholen.
Kom på det är ett barnkalas, ej vuxen party.
Men fiskdamm lät intressant.
#22 Det lät som ett väldigt smart beslut :)