Berätta om din bröllopsfest!
Hur många var ni? Vad hade ni för mat? Musik? Hurdana inbjudningskort hade ni?
Berätta allt!
Ingen som har gift sig?
Berätta om ett bröllop ni varit på då! :D

Nop, jag har inte gift mig. Det enda bröllop jag har varit på var när jag låg i min mammas mage, så det kommer jag inte ihåg mycket från
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jag är inte gift än jag heller. Det är tydligen farligt att gifta sig enligt min gubbe ;P
Senaste bröllopet jag va på va rätt trist faktiskt. Det va bara jag o pappa som va bjudna.. vi kände inga andra.. o de försökte dela upp oss slumpvis med hjälp av isärklippta spelkort. Jag tvärvägrade! Jag va iofs några år yngre då.. men ändå, kände ingen så jag vägrade sitta vid nån annan än pappa. :P Sen va det tråkig mat, ingen musik o ingen dans eller nåt sånt.. allmänt ganska långtråkigt om jag ska vara ärlig. Men det är ju bra att ha sånt i minnet oxå. Så kanske man slipper misslyckas med sitt eget bröllop ;P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag har inte gift mig, så jag har ingen fest att berätta om tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Väcker liv i denna tråd då jag och sambon planerar att gifta oss i början av Januari 2010.
Vi har varit sambo i 3 år nu och vi har också båda med oss i princip dubbla uppsättningar av det mesta i hushåll och inredning. Vi anser också att ett bröllop ska firas med så många släktingar och vänner som möjligt men för att inte bli ruinerad är det ju praktiskt taget en omöjlighet :-P
Vi har därför diskuterat möjligheten att låta gästerna själva betala sina kuvert! På inbjudningskorten skulle man kunna ha ungefär följande text:
Eftersom vi helt undanbeder oss gåvor i bröllopspresent så har vi istället lagt en kostnad på 200:- per person för festen och supén som kommer att hållas i anslutning till vigselakten.
Vad tycker ni om denna idé? Är den helt förkastlig? Går det att lösa på annat vis? Omformning av text osv osv osv Önskar höra era åsikter, förslag och egna idéer!
Hälsn Suss
Lägger in en bild på mig och sambon när vi var på bröllop för ca 4 veckor sedan.
Medarbetare på sajten irishcob
#5 Hej! Jag vet jättemånga som gör på just detta vis nu för tiden och jag tycker att det är helt okej. Det är ju samma pengar som man annars skulle lägga på en present. Jag vet dock att vissa människor är helt emot detta och skulle låta bli att komma… men då får de helt enkelt skylla sig själva!
Jag lägger in en bild på ett bröllop jag var på förra helger, visst äör det lite udda att se två brudklänningar bredvid varandra? Men å så fina dom var :)
Ja visst var dom :)
#6 Åh vilket ovanligt men vackert par! Eller ovanligt för som du säger, inte ofta man ser två brudklänningar bredvid varann…

JAg o min man gifte oss mkt enkelt borgerligt i trädgrden hemma under ett äppleträd. Kalaset var endast för de närmsta. Total kostnad 2000:- , 16-17 gäster.