Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettdekorationer
Läst 5601 ggr
Schniigel
0

Tonårsfester - Mer än att bara supa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte lönt att försöka förneka att många i min ålder är nöjda om dom har någonstans att supa och bra musik. Dekorationer och snacks annat än chips är inget dom uppskattar…trodde jag!

…Jag hade en fest för ca ett halvår sedan då jag köpte melon, annanas, kiwi och lime/Citron som jag tjusigt skar upp på fat och ställde fram tillsammans med läsk och olika sorters juicer att blanda med.

Många blev jätte glada och tyckte att det var en kul grej som stod ut från mängden. Jag hade även chips/popcorn och dippa men frukten tog slut fortare än snackset!

Nu är det så att jag och en kompis planerar en ny fest och vi vill gärna "piffa till" det lite med rolig och annorlunda dekoration samt lite nya (billiga) smakupplevelser. Även lite aktiviteter kan uppskattas men framförallt olika tips för att höja mysfaktorn.

Eftersom vi är 17-18år så har vi ju inte speciellt mycket pengar att lägga så lite budgettips ligger varmast om hjärtat ;)

"Temat" som vi är ute efter är lite Alice i Underlandet inspirerat, lite psykadeliskt med många färger och former!

Farwuq
0

Jag må vara en gammal hund, men när jag var ung så festade vi till med varma smörgåsar. Poppis var också intresanta sallader med derssing och rostat bröd.

(Men som sagt det var på farfars tid)

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Schniigel
0

Låter gott men blir inte makorna kalla och torra eftersom folk droppar in efter hand?

Farwuq
0

Man gör dem efterhand - en bakplåt i taget - lite hjälp får man ge.

Flört

Men… mackorna är goda även om de är kalla, man kan ju göra en provomgång först och se om det går bra med lite mera avsvalnade mackor. På min tid åt man allt, kallt som varmt.

Tungan ute

Schniigel
0

haha okej, tack för tipset! ska prova det någon gång ;D

Farwuq
0

Jag kom just att tänka på att vi serverades olika gryträtter, lätta att tillaga.

Här är ett exempel.

http://www.recepten.se/recept/flygande_jakob.html

Gunlog
0

Jag tycker att du och din kompis ska se på filmen att par gånger och se om ni hittar något roligt.

Gör olika sorters muffins och dekorera med "konstigt" godis, gör "häxhattar" av marsipan och sätt på. Om ni gör matmuffins så kan ni göra garnering av tex. olika örter eller liknande.

Gör en pannkakstårta. Vispa mycket grädde, dela upp i flera skålar och färga med olika karamellfärger. Ta olika färger för vart lager och garnera på toppen med något som är inspirerat från filmen.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.