Den roligaste festleken?
Vilken är den roligaste lek du har varit med på eller sett på en fest? Dela med dig av det roliga 

Den som jag tyckt varit roligast att se men pinsam att göra var - när en kille (t.e.x) står på en stol och en tjej (t.e.x) ska föra ett saltkar (t.e.x) från ena byxbenet över till andra, inuti byxorna. Blir kul att se på när man hamnar uppe liksom..:P
(alla måste tro att jag bara tänker på sex..haha)
Sen, man har som maraton med en banan mellan benen. Man bör inte vara rädd om kläderna, för dom blir ju rätt smutsiga av att bananen blir så mosig.
Pennan i flaskan kan vara kul. Man har ett snöre om magen och en penna hängandes i ett snöre bak. Sen en flaska stående på golvet eller marken och ska försöka få pennan i flaskan.
Eller, om man genom sina kläder ute (helst en sommar
) ska lägga dom (man får använda allt man vill använda, smycken, skor o.s.v) så den som får en längst sträcka med kläder vinner :)
Peka flaskan är alltid kul..(eller var, har nog inte gjort det på 100 år :p)
Sanning och konsekvens
Kommer inte på några fler just nu…

Säckhoppning är skojigt.
Att gå i par, med benen ihopknutna är också skoj. Potatis race.
Gå på plankan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kanske jag är lite barnslig men tycker att blindbock är hysteriskt kul 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Man ska våga vara barnslig :D Jag är väldigt barnslig..desto roligare har man ju :D
Hela havet stormar är den lek då man går runt stolar samtidigt som musik spelar, när musiken slutar så ska man sätta sig på en stol så fort som möjligt. Det finns en stol mindre en antalet deltagare så varje gång åker någon ut och ytterligare en stol tas bort.
Jag måste nog säga en gammal klassiker, irlänsk julafton.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#6 Hur går den till? 
#7 Man har en stav alternativt en pinne av något slag som man sätter händerna emot och ner med pannan och sen så snurrar man runt pinnen x-antal varv och sen så springer man en förbestämd sträcka. Roligt och se hur folk som är yra i huvudet springer.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jahaaa… ja då vet jag vilken det är. Visste bara inte vad den hette :)
Den är jätte rolig om man är i närhet till vatten, alltid någon som hamnar i vattnet.
#6 kallar den rinkaby fyllan;-)
men kul är den..
tycker det är roligt att leka den lek där man delar upp sig i 2 lag, en har hörlurar för öronen o nynnar den låt han hör i lurarna lagkamraterna ska gissa vilken låt det är på viss tid o kan dem inte så har andra laget chans att gissa sen..mest poäng vinner såklart:-) JÄÄÄÄTTE kul!!
Min bror och hans nya fru körde en lite annorlunda version av poängjakt när de hade sin första gemensamma födelsedagsfest. De hade skrivit en fråga om varje person som var där (min var t.ex. "Vad dricker Saga helst? 1. Öl - X. Rödvin - 2. Cider"). Dessa lappar sattes upp på respektive människas rygg, och sedan fick folk mingla runt i rummet på poängjakt. Ett trevligt sätt att få reda på lite om personerna i fråga, och ett bra sätt för att lära sig de nya människornas namn (jag har så svårt för namn).
_No way! Yes way!

#1 En lek som liknar pennan i flaskan är pinnen i toarullen. En har en pinne mellan benen (ska hållas fast utan handhjälp) medans en annan har en toarulle mellan benen. Sen ska den med pinnen försöka ta sig frammåt till toarullepersonen och ska sedan förpassa in pinnen i toarullen. En jättekul stafett-lek!
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Denna är jätterolig!
Köp stora marshmallows.
(ALLA ska vara med…)
Stoppa in en i munnen och säg "Funny-Bunny". Du får inte tugga eller svälja. Du måste ha kvar den i munnen hela tiden.
Det ska gå laget runt. Sedan börjar du igen, som stoppar in en till, och nu har två st i munnen. Säg "Funny-Bunny"… Så går det runt hela tiden.
Den som inte kan säga "Funny-Bunny" så att det hörs åker ut.
Jag kan skryta med att jag kom tvåa i tävlingen med 12 st i munnen… Ettan hade 13 st…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Så tokigt, så tokigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Ja, men jättekul!
När man börjar skratta och har munnen full med Marshmallows, så ser man så rolig ut när "bomullstussarna" tittar ut, så då börjar man skratta ännu mer…!
Prova hemma ensam en gång, om du är rastlös. Det är så roligt!
Ska göra ett försök vid lägligt tilfälle.
Andra kul saker kan vara "sätta svansen på åsnan".
"Funny-Bunny" kan man göra med barn också.
Det finns ju mindre marshmallows som de kan ha istället.
Något som vi hade i skolan på roliga timmen var följande:
Pressa i vetemjöl i en rak kaffekopp eller liknande. Det ska vara riktigt packat. Vänd det upp och ner och ta bort koppen, så att bara mjölet är kvar. Det ska vara som ett "torn".
Lägg ett russin på toppen.
Varje person ska skära bort lite mjöl. En gång per runda, laget runt. Ju fler som har skurit desto mindre mjöl blir där kvar. Den som fäller russinet får jaga russinet med ansiktet och äta det. Man får inte använda händerna alls, utan måste jaga russinet med ansiktet…
Tänk alla uppsminkade tjejer! Tihi! (Även om jag är tjej, så tycker jag bara att det är roligt)
Ha, jag hade nog försökt leka "dammsugare" för att få russinet.
Troligen hade jag fått hosta av allt mjöldamm på kuppen.

Hihihihihi!!!