Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etiketttema-för-fest-tips
Läst 3750 ggr
Farwuq
0

Temakalas

En kul sak som man kan ordna det är: temakalas.

Om man gör det speciellt tokigt, så kan dina gästen få ett minne för livet. Ett temakalas är lite mer fängslande och intressant än ett "vanligt" standard kalas!

Man kan lätt få för sig att det ska bli mycket svårare, men det kan till och med bli lättare när man tänker i ett tema.

Ett tema som man kan ta upp är "Medeltiden". Det innebär att man försöker klä sig som det vore 11 - 1300 - tal eller något liknande. Man skaffa inspiration från bilder och målningar, om man nu vill vara en borgare. Annars så vimlade det av trashankar, så man kan lika väl vara en sådan.
Rekvisita får man försöka få ihop, genom att handla udda saker på loppis. Det är fantasin som sätter gränser.
Mat ska man givetvis ha, det gäller bara att försöka hitta maträtter som hör ihop med den tid som man vill ha tema kring. Om vi tänker oss medeltiden så är potatis mindre lämpligt att servera till det grillade eller kokta köttet, tag matvete eller något liknade istället.

Musik? Tja, det finns nog någon skiva att köpa med medeltida musik, det är bara att leta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mitralis
1

Jag har varit på ett Dop kombinerat med bröllop och 30-års kalas. Temat på det var 50- 60-tal.
Jag gick till frissan och fick håret lagt i victory curls. Målade ögonen med flytande eyeliner med kråkspark och läpparna var röda. Hade en klänning som var röd med vita prickar på upptill och nederdelen var svart. Röda runda örhängen och ett pärlhalsband och pärlarmband. Svarta strumpor med söm bak på benet. Gräddfärgade skor med vristband.

Blir jag bjuden på kalas med tema så tar jag det på fullt allvar och driver det hela "the whole nine yards" Skrattande

Farwuq
0

Tungan ute

Läckert.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland