Hur var din påsk?
Vad gjorde du i påsk?
Någon speciell tradition?
Lekar?
Vuxna och/eller barn?
Allt är av intresse! 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Nope, inget speciellt, lite grillning på fredagen bara.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
På fredagen hade vi en fest för vår son och hans dagiskompisar som han ska börja skolan med till hösten. Även deras föräldrar var här. Vi hade ett knytkalas med grillning som bas. Det var sååååååå roligt! Vi hade lekar till barnen och de fick leta påskägg. Detta var mycket uppskattat av både föräldrar och barn.
På lördagen körde vi ner till Vellingeblomman. Vi tog en fika på caféet, gick en runda och kom hem med ett körsbärsträd. Detta fick grävas ner direkt, så när sambon gjorde det så passade jag på att toppdressa gräsmattan. Någon timme senare tittade vi på klockan och såg att den redan var halv 8 på kvällen. Då kom vi på att vi inte hade ätit vår påskmat än. Jag for ut i köket och började på maten. Vi satte oss till bords kl halv 9 på kvällen. Vi hade griljerad skinka, dygnsmarinerade kycklingfiléer, nypotatis, vörtbröd, sallad och lite andra tillbehör.
På söndagen hade vi en grillning, spelade bingo-lotto och firade 2 födelsedagar.
Vi tog det lugnt i måndags, vilket behövdes.
När jag var liten firade vi inte påsken, men jag tycker att man kan fira påsken på så många olika sätt.
Vi har ganska mycket påskpynt som ni ser i artikeln om påsken. Det är mitt matrumsbord. Jag tycker det är viktigt för vår sons skull som är 5 ½ år.
Vi är nöjda med påsken! 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.