Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettvuxenkalas
Läst 36182 ggr
Mysan59
157

50-årsfest

I december fyller jag 50 år och kan inte komma på hur jag ska fira den.

Eftersom jag bor 25 mil från släkt och många vänner, så ställer bara det till med besvär.

Jag kanske kan hyra en lokal i Stockholmsområdet, eftersom dom flesta jag känner bor där.

December är ju också en j*kla månad att fira på! (15 dec).

Nån som har lite tips och förslag vad jag kan hitta på.

Det finns inte obegränsat med pengar tyvärr… men nånting ska man väl kunna hitta på.

Dojdan
12

hmm låt mig fundera ett slag…

Mysan59
0

Ja, fundera du…. Flört

Mysan59
0

putt putt

Tatsu
0

Hej, jag sitter i samma sits,fyller 50 på onsdag.
Hade inte tänkt vara hemma ville ej ha kalas eller uppvaktning.

Nu blir det kalas i alla fall, dyrt och tröttsamt pga dålig planering så var ute i tid och förbered det som går.
Det kommer ca 30 personer hit i vårt lilla hus vi har jättestor tomt men det skulle bli regnigt och kallt så vi måste vara inomhus. Nu får de sitta två på varje stol tror jag.

Tänkte att jag gör en lättsam buffé med kallskuret och potatissallad,
lättsamt pyttsan, jag har bakat 5 sorters matbröd, bakat en massa kakor och två tårtor. Lagat mat helstek fläskfilé och kycklingilé för att det inte skulle bli så vansinningt dyrt .Handlat för hur mycket som helst för det tillkommer mer och mer och så finns inte det jag hade tänkt så får man tänka om osv. Det kommer vegetarianer och GI folk så det blir mycket grönsaker och nu känns det bara kaos i skallen.
Sedan måste barnen få köttbullar och prinskorv så de äter något också.
Drycker i olika slag både med alkohol och inte.

Sedan allt som man måste få ordning hemma, städa och feja, gömma undan saker som bara har blivit undanlagda till "sedan".

Tänk om jag ändå hade fått åka bort som jag hade tänkt inte stressa utan bara ta det lugnt.

Lycka till med din fest hoppas du kan få några bra tips som inte kostar skjortan.

Tatsu

Mysan59
0

Oj stackare! Du skulle ha stått på dig och sagt ifrån att du inte ville ha kalas.

Nu funderar jag på att skjuta upp festen, eftersom jag fyller i december, till maj-juni istället och eventuellt ha den på Ånedin-linjen, den lilla båten som går till Åland.

Men det blir dyrt, fast å andra sidan slipper man en massa jobb, för det vill jag inte ha, men jag vill ha fest. Glad

Jag vill skjuta upp festen av flera orsäker, dels är det roligare med fest när det är ljust och varmt ute, dels har man så mycket annat att tänka på och lägga pengar på i december och dels hinner jag spara ihop mer pengar.

Hoppas du får en trevlig fest i alla fall och ett stort GRATTIS!

Tatsu
0

Tack, det börjar bli under kontroll men jag fick veta ikväll att det kommer hemliga gäster kl 13.00 redan. Jag som tyckte att det var skönt att det inte kom någon före 16.00.

Nu är det städningen kvar av golven som man inte har kunnat göra förut sedan blir det nog godnatt och upp tidigt.

Att åka med Onedin linjen tyckte jag lät som en bra idè, låt släkten bjuda dig som present och de andra kan betala var för sig.

Beställ tårta och annat gott på båten så blir det ett riktigt kalas för jag tror inte att det kostar så mycket att åka med färjan utan det blir väl maten som kostar. Men det blir billigare än att hitta på något i Sverige i alla fall.

Tatsu

Mysan59
0

OK lycka till! Vad jobbigt du har det…

Får se hur det blir med resa till Åland osv, kanske inte blir av.

Hoppas det blir en trevlig och roligt fest!

Kram

shareza
0

hej! jag fyller 60 om några dagar,,,men har sådan tur att vi flyttar i månadsskiftet och jag har sagt till mina bekanta att jag inte vill bli uppvaktat,,,orkar inte med det,,risken är ju bara att man åker på det senare,,,men jag tycker att om man talar om att man inte vill ha kalas och uppvaktning så ska folk respektera detta,,eller hur?

Saga85
0

Mysan, du skulle inte kunna önska dig en 50årsfest helt enkelt? Att lite släkt/vänner lägger ihop och ordnar något kul istället för att ge present? Då slipper du ju ordna något, kommer billigt undan och (om du har svårt för det) slipper tänka lika mycket på vad du önskar dig?

Mysan59
0

#9 Jo det är ju faktiskt en bra ide. Tack för tipset!

Dojdan
0

Har du bestämt hur du ska fira ännu?

Mysan59
0

Nja, funderar på att först o främst skjuta upp den till maj-juni, men sen vet jag inte riktigt…

Dojdan
0

hehe okej, ja men det är ju ett steg framåt iaf :)

Mysan59
0

Ja man får ta det i små steg…. Flört

Mitralis
0

Det finns ju nöjeshallar som kanske skulle kunna vara lite roligt. Alla betalar var och en för sig. Här har vi en nöjeshall med "tjurridning", gocart, laserdome, jaktstig och mycket mera.Glad

Mysan59
0

#15 Tack för det förslag… men usch vad svårt det är att bestämma sig för nåt… Tungan ute

Och som dessutom är så dålig på att organisera! Oskyldig

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur blev det med kalaset? Glad

Mysan59
0

#17 Tyvärr blev det inget alls pga en massa omständigheter Rynkar på näsan Får väl fira 60 år lite mer istället nu när jag bor runt Stockholms-området igen Flört