Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettot-off-topic
Läst 2649 ggr
Gunlog
0

Chocken finns kvar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…efter de fruktansvärda händelserna i Norge igår.

Vi var på en fest inne hos grannen. Det var mycket trevligt både för stora och små. God mat och gott sällskap. Vi gick in till oss lite över kl 23, då min rygg sa ifrån. Myggen var ganska pigga också, och Kevin är allergisk. Jag gick ut på trappan för att ta sista blosset. Tog upp min mobil och gick in på facebook för att läsa lite. Då såg jag alla norska flaggor på mina vänners profilfoton och överallt läste jag…

"…tänd ett ljus för Norge…"

"…tänd ett ljus för de omkomna och skadade i Norge…"

…någon skriver på sin status: "Hur kan man vara så sjuk att skjuta ihjäl en massa ungdomar??!!"

Jag letade fram nyheterna direkt och fick läsa om detta fruktansvärda…

I mina ögon så är Sverige också i sorg denna dag.

Norge: vi tänker på er…

…även på en sådan här sida som Kalas.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

DesK
0

Alla mina varmaste tankar går till alla norrmän.

/Désirée

Farwuq
0

Samma här det går inte att sluta att tänka på.

Vi framför våra djupa kondoleanser.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rita-S
0

I dag är det en tung dag för mig… SOm norrmann blöder mitt hjärta för mitt land just nu, och jag känner ett avsinnig raseri och en makteslöshet jag avskyr.. och det var en av våra egna dessutom…

Ingen i min familj är borta. Ingen av mina närmaste vänner, men en inte så när vän till mig är bland dom som avled på utøya i Norge. jag sörger även honom, trots vi inte var så nära.  Mäst sörjer jag för hans familj som nu sitter tillbaka med sorgen och frågerna "varför"..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
0

Rita det är en tung dag och vad värre är det följer många fler tunga dagar. Skönt att ingen i din egen familj drabbades, men fruktansvärt för din väns familj och nära vänner. Svaret på frågan "Varför?" finns egentligen inte eftersom detta handlar om en galen sjuk människa.

/Désirée

Rita-S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I dag gick jag på jobbet med norska färger i ett band på bröstet vid hjärtat och ett svart sörgeband runt armen..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
0

Det gjorde du rätt i, Rita. Jag tänkte på dig när jag hörde nyheten, även min farbror som bor i Oslo…

Det kommer att finnas ett ärr i våra hjärtan för alltid, vare sig vi kände någon eller ej.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Farwuq
0

Jag har en systerson som bor i Oslo, han var mindre än 500 meter från explosionen.

I morse när jag gick över Stortorget här i Lund så såg jag alla ljus och blommor framför stadshuset. Bland blommorna och ljusen låg kort med dikter och hälsningar, det hugger i hjärtat och se detta och tänka på händelsen och all smärta för de drabbade.

Vi har alla en liten norrman inom oss.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland