Inflyttningsfest
Jag och min pojkvän flyttar ihop till hösten i en ny lägenhet och tänkte ha inflyttningsfest.
Vad kan man göra?
Ska man ha något tema?
Bra billig mat att bjuda på?
Övriga tips?
Vad kan man göra? Leka lekar, både inomhus och utomhus. Dricka lite gott t.ex öl eller cider.
Ska man ha något tema? Inte nödvändigtvis
Bra billig mat att bjuda på? Billigaste maten är ju att dom som är bjudna tar med något att äta. T.ex ni bjuder på kött medans resten av gästerna får bjuda på annat - sallad, något gott, potatisgratäng m.m.
Övriga tips? Är det fint väder och ni har en grill-plats där ni ska bo är det ju ultimat att grilla lite först, leka lekar utomhus för att sen gå in, äta någon god efterrätt och sen fortsätta leka lite lekar alternativt supa er fulla å somna i trappen före klockan 12 :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Vi är nykterister… Men vad för lekar?:)
Okej
Vill bjuda helt och hållet då de flesta kommer få åka en bit
okej:)
Förutom det där med supa
Hehehe okey :P
Lekar finns det ju massor av - hur många är det som kommer?
Ni kan ju alltid köra;
Brännboll,
kubb,
tipsrunde-utmaningen - dvs ni delar upp er i 2 lag och vid varje 'fråga' så är det istället en utmaning som t.ex 'Dricker Kalle upp ett glas vatten snabbare än Erik?' Å då ska Kalle och Erik tävla om svaret och den som vinner får 1 poäng till laget :)
Vanlig tipspromenad
finns ju massor av lekar man kan leka.
En bra inomhuslek är att man skriver på massa lappar först - var person får 5-7 lappar, sen skriver man kroppsdel mot kroppsdel. T.ex 'Hand mot rumpa'. Sen delar man in sig i 2-3 lag beroende på hur många ni är. Lägg lappar i en skål, motståndarlaget till den som läser lappar ska tillsammans röra varandra såsom det står på lapparna, dom får inte släppa taget utan då har de förlorat. Ett bra tips på att få det svår för motståndarlaget är att skriva 'stortå mot panna' ;)
Sen finns det ju charader att leka eller white-board-charader
Det billigaste isåfall till mat är ju att göra hemlagad potatissallad/potatisgratäng och köpa en stor stek på Willy's eller Lidl som man gör iordning. Gör en god sås och köp lite men massor av grönsaker och gör en extra god sallad med god hemgjord dressing.
Till efterrätt kan ni baka en blåbärs/rabarber paj och servera med vanilj-glass eller grädde =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Salladsbuffé, där var sak ligger i sin egen skål och några dressingar till är både enkelt och gott, komplettera med ett hembakat
bröd och någon god ost och till efterrätt vanilj- eller citroncreme med varma eller kalla bär 
/Désirée
Okej tack:)
Jag har 2 st jätteroliga lekar.
1: Köp marshmallows. Alla ska göra samma sak, dvs stoppa in en marshmallow i munnen och säga Funny Bunny. Man får inte svälja eller tugga dem, de ska vara i munnen hela tiden. De blir fler och fler sådana och det blir svårare och svårare att säga Funny Bunny. Den som klarar med flest antal i munnen vinner. Jag kan skryta med att jag kom på andra plats av 12 pers med 13 st i min mun. Den som vann hade hela 15 st.
2: Ta ett snöre, ca 1 meter långt. Detta snöre ska ni trä in genom vänstra byxbenet, ut genom vänstra armen, in igen och ut genom högra armen och in igen. Sedan ska detta ut genom högra byxbenet. Snabbast vinner!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.