Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikett: vuxenkalas
Läst 4050 ggr
Grodan
0

bjud mig på hemmafest

Jag saknar de små rara festerna, där vi sitter antingen runt ett bord med brädspel och spelar, runt en gitarrist som spelar och vi sjunger med eller runt en lägereld och ljuger.

Fester där sprit inte är huvudsaken, gärna inte finns med alls, utan där människor och intresset att lära känna varandra (eller bara ha mysigt och kul) är det som är kärnan.

Det var många år sedan jag var på någon sådan liten go fest, men om ni har någon eller tycker att vi borde ha någon så glöm inte att bjuda mig!

Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Animalen
0

Du är för go du Grodan!, Såklart vi måste ha en sån fest någon gång när du är med Flört

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Mysan59
0

Jag håller med dig Grodan, det är inte många såna fester längre!

Dojdan
0

Ja, det är helt klart underskattat med hemmafester.. och är det inte nästan alltid så att man har jätteroligt på förfesterna och sen så trappas lixom stämningen ner när man går till krogen?

Faxlin
0

Låter som det brukar vara här på sommaren. Fast då samlas vi runt grillen med stereon på altanen. När myggen blir överjävlig flyttar man in och så spelar man något spel och bara umgås. Du är så välkommen hit i sommar Grodan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

moondancer
0

Tur man har kompisar som inte dricker. Blir sånna fester lite då och då. En helt annan mysighet på dom.

Med sprit blir det också kul. Med ett gäng av mina vänner lyckas vi bara komma iväg till krogen (även fast det är målet) ca 25% av gångerna. Men kul har vi ändå! Håller med #3 där, förfesterna är oftast roligast!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ååå, det saknar jag också. Tror bestämt att jag måste försöka rodda ihop en sådan kväll så snart som det bra går Glad

Grodan
0

Åh, är det fest nu? Är jag bjuden?

Mitralis
0

#7 Vad sägs om torsdag? Skrattande

Grodan
0

hihi

DesK
0

Näe fredag passar mig bättre! Vi samlas vid grillen var och en tar med sig något att grilla, jag håller med diverse tillbehör Glad Efter maten tar vi en runda runt Stora Stöten vid Falu koppargruva Skrattande

/Désirée

Rita-S
0

Lördag skall jag mingla litet här iaf! Du är välkommen, grodan, man måste ju ha en groda med på alla fäster eller hur? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[mysvensk]
0

Folk idag behöver tydligen alkohol för att ha kul:/

Grodan
0

#10 ah, lägereld… myyyyyyyyyyyys

#11 Lördag låter skoj!

#12 absolut inte!!!

Jag ska nu skriva en sak som inte alla kommer att förstå och som kanske upprör, men jag föredrar faktiskt fester där folk är påverkade av droger framför fester där folk är påverkade av alkohol - om jag bara har att välja på dessa, för givetvis är det så att fester där enda påverkan är glädje, kärlek o syrerus (lyckorus) är bäst!

Några av de mysigaste hemmafester jag haft under 2000-talet (ja, tyvärr är det så att jag inte är bjuden på fest ofta) har varit avtändningsfester efter raijv. Förlåt, jag vet det låter helknas, men så är det.

Jag älskar technomusik och att dansa mig berusad på den. Dansextas är en så himla ball grej, den slår alla droger och alkohol. Tyvärr vet ju alla att det på technofester (rave) även florerar mycket droger, samt även alkohol. De fester där det råder alkohol är det svårt att dansa och njuta av musiken då folk som dricker alkohol tenderar att vara högljudda, bekräftelsenödiga och störiga, medans det på fester där det råder droger är det väldigt lugnt och mysigt.

Jag är drogliberal men nykter när det kommer till både droger och alkohol. Droger tar jag aldrig och många droger har jag aldrig testat och kommer aldrig att göra. Alkohol har jag testat, men jag tål det inte. Tål på ett sätt att jag blir väldigt knäpp och gör otroligt dumma saker. Jag kan idag ta en stor god öl, men låter det alltid stanna därvid.

Hoppas ingen tar illa vid sig av det jag skriver.

Rita-S
0

jag säger ju faktisk lika som dig, grodan, om jag MÅSTE välja fäst med alkohol eller fäst med droger, så blir det drogerna litet beroende av vilka vi talar om. Men jag föredrar allra hellst fäster med moderat alkoholintag och inga droger, där man njuter en öl eller två, ett glas vin eller två, eller en wiskey efter maten. inget supandet, jag utstår inte dom flesta folk som blir fulla. Det är trevligt samvaro jag vill ha, inte supandet.

Jag med älskar raveparty, och kan dansa mig i en rus om jag får. Jag släpper loss på ett helt annat sätt än med något annat. Och jag vet att det är bara mig själv som gör att jag slappnar av och släpper loss. I början var jag rätt naiv och fattade inte riktig vad folk menade när dom frågade mig vad jag trippade på när jag var på raveparty, men jag tappade snabbt den oskulden. Men jag kunde svara sanning och säga "inget". Jag tar inte droger föruten dom numera utskrivna mediciner jag får av min läkare. Jag dricker måttligt med alkohol, det kan gå några månader mellan varje flaska vin, och sen kanske vi tar en flaska en fredag och kanske en på lördag med, för att det sen går veckor innan någon av oss tar något alkohol.

Vi kanske skulle lyfta diskutionen ut i egen tråd? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Grodan
0

#14 Vad kul att du är med mig, Rita. Det hade jag inte väntat mig.Skrattande

Idag är det lördag… men Delsbo är för långt för mig…

Rita-S
0

Meeeeen! jag räknade med dig, Grodan! Tungan ute