Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etiketttema-för-fest-tips
Läst 4224 ggr
vaanjja
0

vad gör man på kalaset?

Jag skulle vilja bjuda gamla kompisar på någon mysig fest hos mig någon gång, kanske på höstlovet till exempel. jag vill att det ska bli något "syfte" med festen, så att folk känner sig lockade att komma och tycker det blir roligt att vara där.

man skulle ju kunna ha tema, typ maskerad eller något. Det skulle kunna vara knytkalas eller vad som helst. men det känns ändå som att risken att folk sitter vid teven efter ett par timmar är stor.

vad kan man hitta på? ska man leka? visa bildspel i vardagsrummet? berätta historier för varandra? spela monopol(ett spel som jag avskyr, eftersom jag alltid förlorar)?

Har ni några bra tips så lämna gärna en liten kommentar!

Kramar!

Gunlog
0

Det vore väl en trevlig idé om var och en får komma på en lek till festen? De får vara lekledare för sina egna lekar, och ta med sig ev. saker till lekarna.

Lek en lek med dina vänner innan själva festen, utan att de vet om vad det gäller. Om du bjuder tex. 5 vänner så hittar du på en fråga om fest till var och en. Innan du frågar dem så säger du att det är en hemlig lek med frågorna och de får reda på leken senare.
Jag kan ge dig några exempel på frågor:

1. Om du ville bjuda på fest, vad skulle du då bjuda på?

2. Om du skulle ha en maskerad, vilket tema?

3. Förutom, lekar, vad kan du tänkas göra om du skulle ha fest?

När du har fått svaren så gör du festen efter deras önskemål. Då blir det något för var och en!

Känner du att detta inte riktigt är i din smak, så skriv gärna igen! Då hittar vi på något nytt!

Lycka till! Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vaanjja
0

aah, vad smart! :D tack för tipset! :)

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dra ur sladden till TVn och säg att den är trasig Skrattande
En kortlek är en väldigt underskattad grej som man kan ha mycket roligt med. Variationen på spel med kortlek är oändlig.
Det går ju att ha lite olika aktiviteter så att man kan byta när man märker att intresset dalar.

Vilken ålder är det på dej och dom som kommer?

vaanjja
0

wiho :D smart ;)

just det! spela kort är alltid roligt!

Ja, nu har jag bestämt att att det ska bli en halloweenfest, det är väl ett litet tag kvar men då hinner man planera bra. :) Vi är 15 bast allihop, vi =)

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kommer att bli bra tror jag Glad

vaanjja
0

ah, vad bra! :D

Gunlog
0

Jag kommer att lyfta fram en gammal artikel om smink till Halloween-festen. Håll gärna koll när det börjar närma sig! Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vaanjja
0

#7 ååh, vad skoj! :D det ska jag hålla utkik efter om några veckor! :D