Mindre lyckat
Var på "kalas" hos "svärmor" förra veckan.
Hon säger att hon absolut inte vill ha någora presenter. Sedan så säger hon att hon vill ha kattleksaker till katten. Jag åker då givetvis och köper kattleksaker.
Dagen före kalaset så hade hon tydligen pratat med min sambon och ändrat sig och vill ha tre gravljus istället. Det hörde jag ingenting om och sambon hade helt glömt bort det.
När vi kommer dit så börjar hon med att klaga på att hon städat och lagat mat i en vecka för att vi skulle komma och att hon nu har så ont, sååå ont.
När vi ska äta så springer hon ut och röker. När hon väl sätter sig för att äta så klagar hon på maten som hon själv lagat. Vi andra tyckte att det absolut inte var något fel på maten och att den var supergod.
När hon sedan får kattleksaker och kattgodis för 150kr så undrar hon vart gravljusen är för hon ville ju minsann ha gravljus.
Sedan när vi äter efterrätten så säger hon att hon hade sagt att hon inte ville ha blommor och att vi skulle ha köpt krukväxter för hon har inga vaser att ha levande blommor i längre för de är fulla med torkade buketter. Alltså hon ville inte ha några blommor alls men hon tyckte att det var dåligt att vi inte köpt krukväxter som hon ville ha istället för buketter.
Vi hade inte köpt några blommor och det var ju också fel.
Hur sjutton gör man en sådan människa nöjd?
Jag bävar nu iför julen som kommer att se exakt likadan ut.
Hahaha!
Den var bra, Mitralis! Det är väl bara typiskt? Jag hade nog sett till att ge ett presentkort på något shoppingcenter i närheten där hon kan köpa vad hon vill ha själv. Om nu shoppingcenter finns i närheten, vill säga.
Här i Arlöv har vi Burlövs Center. Här kan man köpa presentkort som gäller i hela centrat. Dock ej apotek, spel o.dyl. Man kan även handla på Coop Forum på det presentkortet. Sätt ett sådant i en stoooor julgrupp så kanske det blir bra? Annars "får du se till" att ringa ett par gånger och fråga in i minsta detalj vad hon verkligen önskar sig.
Så hade jag gjort i alla fall… Skulle hon inte bli nöjd med det så skulle jag faktiskt ifrågasätta hennes uppträdande på ett vänligt men bestämt sätt.
Vissa gör så för uppmärksamhetens skull. Jag vet min mormor förr i tiden när hon hade bjudningar. Hon stod och rörde i grytor och pannor och hela "kånkarången" en hel dag. När vi rullade ifrån bordet så ifrågasatte hon vad det var för fel på maten. Det var bara för att det fanns mat kvar på faten. Det är inte riktigt samma sak, men du förstår vad jag menar.
Som sagt, blir hon inte nöjd så ifrågasätt hennes uppträdande.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Men vilken otacksam människa! Nej, alliera dig med sambon där mitralis! Kan hon inte uppskatta ett ärligt forsök förtjänar hon inte att bli nöjd heller anser jag. Men jag kanske är elak? :P
Nej men presentkort var nog inte så dum ide. Och för all del INGA BLOMMOR! Inte krukväxter inte blommor eller något. Köp saker hon kan ha nytta av i vardagen. Lista ut vad hon brukar äta av sylt eller sådan och gör hemgjort, eller köp lite lyxigare handgjort på någon gårdsaffär. Min mamma är svag för handgjorda tvålar exempelvis, kan det vara något?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Uff…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland