Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettövrigt-om-kalas
Läst 4728 ggr
vaanjja
0

Snart kalas!

På fredag kväll börjar min fest! Wiho! Förberedelserna är i full gång och idag ska jag baka :) Jag har fått många bra tipso idéer från er här på Kalas, så det tackar man för! :D

Gunlog
0

Oh, så trevligt!

Vad blir det?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vaanjja
0

Det kommer bli lite halloween-i-efterskott-fest blandat med vanlig bjudkväll kan man säga :) Dessutom övernattning för de som vill! Folk ska komma utklädda och under kvällen blir det lekar och tävlingar med hög umgängesfaktor. :D Vi ska fika och äta mat och när det blir sent ser vi på rysare tills siste man slocknar :)

Gunlog
0

Men vaanjja! Vilken härlig kväll!

Det kommer att bli superskoj!

Ta gärna några foton och lägg in här om du vill, och om du får för dina kompisar, förstås!

Ha nu en riktigt rolig kväll! Det kan inte misslyckas!

Ha det så roligt! Skrattande

vaanjja
0

Tack så mycket för delad gläjde, Gunlog!

Ja, jag får se vad det bir för bilder! :)

Åhja, jag hoppas att alla kommer gilla det!

Gunlog
0

Hur har det gått? Jag är så nyfiken på hur festen var! Berätta! =)

vaanjja
0

Åååh, jag har inte hunnit vara inne på iFokus på superlänge, så jag har inte kunnat skriva.

Men nu har jag tid, så nu ska jag berätta! :) Kul att du är intresserad :D Först och främst: det blev väldigt lyckat. Jag och alla som kom var väldigt nöjda!

När alla kom, vid 6 på kvällen, hade jag städat och pyntat och tänt ljus så det var väldigt mysigt i huset. Alla var fint utklädda, det kom en mystisk filur, en djävul, en spåkvinna, en polis och jag var vampyr. Fikabordet bestod av kolakakor, kokostoppar, jordnötskakor, citronbiskvier och pumpapaj(allt hembakat). Kände mig stolt för att ha knåpat ihop detta roliga fika, och mina sötsugna vänner tyckte det var väldigt gott.

När alla var nöjda på fika började mina lekar. Jag körde en egen(?) version av charader, där man slog en tärning och siffran motsvarade en kategori. Så charadade man det som stod på kortet. Detta var hög skrattfaktor!

Jag hade även knåpat ihop en liten frågesport med allmänbildning och sedan blev det favorit i repris för mina vänner: på mina fester kör man alltid det där dom gör i programmet Doobidoo. När man står mitt emot varadra och bakom dyker det upp en artist/band så ska man sjunga en låt av den/dem. Jag hade skrivit 130 artister/band på lappar… det var jobbigt men värt mödan. Vinnarna i allt fick pris förstås.

Vi röstade även fram den bästa kostymen, spågumman vann!

Sedan var folk hungriga, då gjorde vi varma mackor och sjönk ner i TV-soffan. Vi såg på urdåliga skräckfilmer någon hade med sig och ungefär så såg resten av kvällen ut. Efter ett tag dukade jag upp ett megastort godis-och-chips-bord på mitt soffbord och vi de sista gick hem klockan tre. det var bara en som sov över, eftersom hon bodde ca 1 mil ifrån mig.

Alla tyckte vi skulle göra om det… och jag håller med! :)

Gunlog
0

Åh, så roligt ni har haft det! Jag skriver gärna en mindre artikel om er fest, om jag får. Togs det några foton, eller? Kanske jag kan få ett, eller två, att ha med i mini-artikeln?

vaanjja
0

Oj, vill du det? Vad kul! Det får du gärna!

Jag vet inte vad de andra tycker om bilder, men jag kan ju skicka en bild på mig själv om inte annat. Tror inte jag kan skcika ikväll, men kanske imorgon eftermiddag? :)

vaanjja
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på mig iaf :)

Gunlog
0

Haj vaanjja!

Jag har varit sjuk och jag har haft ett truckkort att läsa teori på. Körde idag, samt hade den slutgiltiga utbildningen så nu finns det mer tid här inne igen.

Du kan gärna pm:a mig om du vill med lite smått och gott, om det finns något som du inte har tagit med här uppe i #6.

vaanjja
0

Hejsan! Oj, då förstår jag att du inte har haft tid. Det låter spännande :)

Ja, det kan jag göra. jag ska se om jag glömt nåt. :)

[TrevorS]
1

Kul med kalas! Skrattande