Nu när det blåser och stormar för fullt...
… kan det vara bra med detta…

Strösocker
Cacao
Kaffegrädde
Tevatten
Blanda 2 tsk cacao med 6 tsk socker. Häll i 1½ dl grädde, rör ihop, och häll därefter i 1½ dl tevatten och rör ihop. Klart!
Då får ni detta:

Jag har toppat med grädde ovanpå.
Mums!
Någon som har en liknande form av varmdryck?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Gott med varm dryck, om man inte tål laktos, kan man använda sojagrädde och soyatoo (spraygrädde) båda är helt mjölkfria dessutom. 
Glömt bort hemmagjord choklad-dryck! Denna ska jag göra snart!
Man kan ju lägga på lite marshmallows också, om man vill.
Jag är inte riktigt glad för dem så jag håller mig ifrån…
Inget favorit häller, även om det är många år sedan jag åt marshmallows, minns klasskamraterna som grillade dem. 
Har lekt en lek med marshmallows som huvudingrediens. De växer i mun, kan jag säga… Hua… 
Vilken storm? Har inte märkt av nån storm här i Dalarna. Varm choklad är alltid gott när det är kallt och ruggigt 
/Désirée
Glad att du missar stormen! 
Ett av våra träd skadades ordentligt. Ett annat skadades i en mindre gren. På Öresundsbron, mellan Sverige och Danmark, uppmättes vindbyar på 43 m/s. Vi var riktigt drabbade här nere också. Ni i Dalarna slapp undan. Ni hade en storm norrifrån som mötte storm söder ifrån, så ni slapp kaoset… Hela Skåne stod still i tågtrafiken. Endast tåg mellan Sverige och Danmark gick, fast med mycket kraftiga förseningar. Gå in på Aftonbladet. Där finns några bilder från södra Sverige. Granen som är fälld utanför shoppingcenter i Burlöv har jag ca 1500 m från mig… Tiotusen-tals är fortfarande utan ström sedan igår. En glasfasad ramlade från ett shoppingcentra på Hisingen i Göteborg… Ja, mycket skador… Det som kom från norr krävde 4 liv i Norge och Finland.
#7. Kan tänka mig detta efter all blåst!
Goda tips, jag avskyr oboy, det ska vara kokao och socker! 
Håller med, kakao och socker är godare.
Tänk så lat man är… I alla fall jag… Jag kom att tänka på det själv precis. Ni får skälla på mig.
När Kevin vill ha varm choklad nöjer han sig med att jag blandar O´boy och värmer i micron. Som jag skrev ovanför så gjorde jag riktig varm choklad till mig själv! Iofs så sov han då…
När han vill ha en kokt korv i bröd så värmer jag den i vatten i micron.
När han vill ha pannbiff (han gillar bara de i frysdisken
) så vill han tvunget att jag värmer i micron…
Hjälp! så lat mamma jag är!!!
Det blev lite off-topic där…