Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettklotterplanket
Läst 2554 ggr
Gunlog
2

Vilken klädsel?

Tja. Då ska man på julfest imorgon! God mat och gott sällskap! Det slås på stort när vi har julfest. Företaget hyr ett helt ställe så att vi får vara ifred, utan några utomstående. Det blir alltid julbord, vilket jag tycker tillhör julfesten. Det är ju många som inte har julbord, utan det bjuds på "vanlig" mat, men icke när det gäller vårt jobb. Det bjuds på 2 alkoholhaltiga drycker, alkoholfritt serveras dock hela tiden. Vad ska man då ha på sig? Tja. Jag, en medelålders mamma som jobbar med maskiner, har dåligt med tid till mig själv. Ska jag tvunget köpa nytt? Nej, varför? De vet ju inte hur gamla mina kläder är. De ser mig bara i arbetskläder på jobb ju. Nej, det blir en stickad, ljusrosa jumper. Till det en jeanskjol och tjocka strumpbyxor. Ett par svarta stövlar med nitar på, och utsläppt hår, för en gångs skull. Jag har alltid håret uppsatt på jobb, går alltid osminkad, så folk ser mig nog som att jag är en grå person. Eftersom nästan ingen på jobb sett mig "privat" så tycker de säkert att jag är "uppklädd" för kvällen. Varför spendera X antal kronor på kläder som man aldrig använder mer än en gång? Nej, ett par "gamla trasor" duger gott. Man behöver inte spendera dyra pengar för att man ska gå på en tillställning. Om något inte sitter riktigt snyggt, eller om det känns tråkigt, kan jag ju alltid stå och fjanta mig framför spegeln i kläderna, och sedan stå normalt så ser det snyggare ut än när jag fjantade mig. Hade det varit tvärtom, däremot, så hade jag börjat tänka om i andra banor… Vad vill jag ha sagt med detta? Ingenting mer än att jag ska på julfest imorgon och tänker inte köpa något nytt bara för att imponera på någon. Det är jag för gammal för… Hihihi! Trevlig kväll, mina vänner!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[snall]
0

Tycker du skulle passa i en lång mörk klänning med ett ljust skärp runt midjan och uppsatt hår, shal runt axlarna. Det tror jag skulle passa. Skrattande

Gunlog
0

Hihi! Tack, snall,men jag gillar inte långa klänningar. Jag har hår ner till svanskotan, så jag har alltid håret uppsatt på jobb pga säkerheten. Inte många som vet hur långt hår  jag har egentligen. Jag är mer av typen pösigt upptill och tajt nertill. Så blev det också. Det var så kallt tack vare blåsten så det blev faktiskt ett par ljusblåa jeans istället. Det blev som jag trodde. Folk tyckte jag var snyggt klädd och såg så avslappnad ut. Fick kommentarer om att jag var sminkad. De sa att jag såg så annorlunda ut när jag var sminkad.

En ung kille som jag brukar skoja med, frågade mig om jag hade sminkat mig för hans skull. Vi brukar skoja så med varandra, så jag svarade javisst, naturligtvis. En av cheferna hörde det och tittade konstigt, men förstod senare att vi skämtade. Hihihi! Vi hade jättetrevligt, allihopa. Mycket god mat och en dragshow-uppvisning som var kanon!

M.A.O. en mycket lyckad kväll!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.