Hur var er Trettonhelg nu då?
Blev det julgransplundring? Någon speciell mat? Har ni någon tradition som ni håller fast vid? Eller har ni bara suttit vid tv:n och kopplat av med Eva Rydberg? Ni väntar kanske till Tjugonde dag Knut med att ta ner julpynt och slänga ut julgranen? Jag väntar tills "Knudan" kommer på besök den 13 januari, på fredag. Vi gjorde inget speciellt i helgen, tittade på Eva Rydberg ena dagen och åt familjepizza andra dagen. Det ska bli en liten överraskning till familjen när det är Knuts dag. Jag får se vad jag hittar på.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Trettonhelgen firade med syskon o mamma i syrrans lilla stuga…vi hadfe knytkalas och det var supermysigt..
Julgransplundringen sker i morgon och det är den första för barnen i vår lilla by men som förhoppningsvis kommer att bli en tradition att de träffas o firar ut julen allihop…
samt att det är ett tack för att de ställde upp och gick lucia på IOGT:s julauktion..
Jag gjorde inget speciellt, det var som en vanlig helg.
Julgran hade vi inte så det blev ingen plundrig alls.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
det blev en toppen julgransplundring! Vi startade med dans runt granen m trubadur o dansledare..
sen korv i bröd och fri lek sen dans igen och sist fika o plundra granen o slänga ut den…
Barnen o ja även vi vuxna hade jätte trevligt..
Hoppas det blir en återkommande fest…barnen tyckte iallafall vi skulle ha det så…
Det är väl roligt när man kan skapa en tradition? En som både barn och vuxna släpper loss i?
Tyvärr är vi inte så många som kan göra något sådant som ni gjorde. Vi har ingen kontakt med vår släkt, varken jag eller min sambo… Har inte några grannar heller att umgås med, tyvärr.
Dock har jag skapat en tradition till påsken som är uppskattad! 
Ja man måste hitta sina egna sätt som fungerar..
Ja det är verkligen kul att skapa traditioner, tror dock de hade det för 25-30 år sen men sen blev de barnen stora o nu har de barn som vill gå på lika dana fester ;-)
Vi har ett byalag som gör mkt tillsammans o det är riktigt kul samt att IOGT här i byn är duktiga på att göra mkt aktiviteter för oss alla oavsett medlemskap eller ej ;-)
Det är ju jättetrevligt!
Det hade kunnat vara så här också, tycker jag, men det är det inte…
du får dra igång ngt o så förhoppningsvis hänger fler på!
Njaäe, det bor för många här…
okej.. här är vi ju ej så mga mindre än 100 personer tror jag..
alla känner alla nästan…