årets kalas
Hejsan mina kalasvänner!
Nu har det nya året satt igång, och jag undrar om ni har planer för några fester än så länge? Är nyfiken på om någon ska göra något särskilt, eller om ni ser fram emot ala födelsedagar kanske?
Jag ska eventuellt ha en sommarfest, så när jag inte har något bättre för mig går jag och planerar för den. Trots att det är långt kvar. :)
Nä jag har väl inga direkta storfester men jag har ju mina barn som jag kommer att gå på. Min födelsedag blir väl i all ensamhet som vanligt.
I år tänkte jag dra ihop till ostkväll (fast utan mejeriprodukter) har en del recept som jag var sugen på att göra. Ska bli riktigt kul. Men det är mer våren. Till sommar lär det bli en del kalas och fester har jag planerat, mycket med inriktning just mat från olika delar av världen som tema. Pratat om det i en tråd innan om lite teman, antika Rom ska bli en utav dem. 
Funderar på om jag skall ha någon sorts inflyttningsfest nu när jag fått en egen lägenhet. men jag vet inte när ekonomin tillåter detta. 
#3. Klart det gör, finns ju alltid budget, när jag hade inflyttningsfest hade jag bara 120 kr kvar, det gick åt att göra en smörgåstårta, köpa servetter och papptallrikar, så fick de som kom hit ta med sig vad de ville dricka. Behöver inte vara lyx för att ha en inflyggningsfest inte. 
Nä det behövs inte. 
#2 åh, men va kul! temafester är ju jättekul! oj, antika Rom? det låter som att man får vara lite fantasifull där! :)
#3 ja, men det är ju en bra idé ! det behöver ju inte bli så dyrt som TrevorS säger. :)
#5. 
#6. Precis, men antika Rom är ju lätt, vita gardiner, hänga upp från någon tavla och som dukar, om man hittar några kopparstatyer, blomvaser. Så har man ju det så. Sedan klädseln får väl bli lakan med några blommor i håret eller något. 
#7 haha, det skulle jag aldrig kunna komma på ! låter ju ascoolt 
Vad ska du ha för kalas eller fester vaanjja?
hm, jag har funderat på en sommarfest, och hoppas på bra väder. så får ett gäng vänner komma hem till mig, så kan man äta sommarbuffé, spela kubb eller andra utelekar, fika och gå och bada. har en stor och bra trädgård med plats för många. :) funderade på att be de inbjudna att ta med sig en vän, kan vara en kul grej om man ska spela spel o sånt, knyta lite nya kontakter kanske. :)
sedan får man se om det händer något mer roligt under året. :)
Jag fyller 25 i sommar och då blir det stort kalas är det tänkt! Två till och med…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#11 oj, festligt! vad roligt att fylla år på sommaren! det tycker jag i alla fall, verkar jätte härligt. :)
Jag ska ha fest nästa lördag, om det blir årets fest vet jag inte. Det kommer vara hemma hos mig i min lgh på 45kvm, utan varken bord eller stolar så ja, det blir lite alternativt men kommer ha en stor buffé av diverse saker.. Håller på att planera menyn nu. Vi blir cirka 30 personer så ja, kommer vara fullt hus! :D
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
#13 åh men det låter jätteskoj! då får ni ju verkligen mingla, hihi, det blir fullt med folk ja! Hoppas att det blir bra!