Hur ser erat drömbröllop ut?
Hur skulle ert drömbröllop se ut? Berätta! 
Vårt bröllop var planerat in i minsta detalj, men det blev aldrig av pga privata skäl.
Vi hade nog haft ca 30-40 gäster i vår trädgård.
Min klänning var en cremegul sidenklänning. Det var faktiskt en balklänning från 40-talet med sidenknappar. En vit brudbukett, men det var ej bestämt exakt vilka blommor.
Gubbens klädsel var inköpt. En vit kostym med cremegul skjorta och vit slips.
Min mor skulle föra mig fram till altaret. (Men där började problemen, hon ville inte.) Hon skulle ha en grå "kostym" med lågklackade gråa skor.
En vit limo skulle hämta oss. Min morbrors kompis hade en Limo-service.
Nåja, vi skulle fira hemma med grisfest. Vi hade redan pratat med en grillmästare. Servisen står i källaren oanvänd. Cremegul inköpt på IKEA… Ingen speciell dans eller så, utan ville folk "svänga di lurvige" så fick de göra det.
Vår "bröllopsnatt" skulle bli i bröllopssvit inne på Sheraton hotell i Malmö. Lite senare skulle vi åka utomlands. Vår son var 9 månader när bröllopet skulle bli av, så vi tyckte det blev för tidigt för honom att flyga.
Vi har väl lagt på några kilon nu, så våra kläder passar inte längre, men servisen finns kvar i alla fall. Och slipsen… 
Vill dock poängtera att det var många olika saker som gjorde att vi inte fullföljde. Vi är dock tillsammans fortfarande, och har inga planer att sära på oss. Någon dag kanske bröllopet blir av, vem vet? 
Vi vet så mycket att kärleken inte slutar blomma bara för att man inte gifter sig. Några goda ord på vägen till någon som så gärna vill, men som kanske inte har råd eller har andra hinder. Det är inte bröllopet som gör förhållandet, det är individerna i det.
Lite O.T. där, men kunde inte låta bli. 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har redan gift oss, jag och min gubbe. Dock fick vi av hensyn till traditioner och husfrid fira litet på kraven till drömbröllopet. Vi fick ett fantastisk bröllop, men ekonomien fanns ju inte att göra presis allt det man ville självklart! så, vi fick hitta omvägar.
Om jag skulle gifte mig nu, eller förnya löfterna, så ville jag nog:
Fått specialdesignat klänning (det fick jag)
Specialdesignat dräkt till gubben (det fick jag).
Efter det skulle bröllopet hållas utomhus, mitt i skogen utan någon annan musik än från trubadurer "unplugged", utan ljud från trafik och tillsvarande. Min klänning som jag hade var mycket keltisk/medelålders inspirerat, och jag skulle vilja haft så att alla gäster även kom i medelålders/keltisk inspirerade kläder dom med om jag kunde bestämma så. En stor eldmitt på en ljusning i skogen, mat beredt över öppen eld, naturliga råvaror och någon som bereder maten och serverar. Dekoren skulle varit från naturens egen skönhet.
Jag och gubben skulle haft våran seremoni presis i enlighet med våran tro, och endast speciellt utvalda skulle få närvara.
Färgtema skulle gå i vitt och grönt, lätt att hitta dekor från naturen i dessa färger kan man ju säga.. :)
Om man nu kunde kombinera detta med inga insekter, inget regn, inte för varmt men inte för kallt heller, och utan att min rygg far åt pipsvängen…. 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Vi gifte oss i all hemlighet i rådhuset här i Lund.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vill nog ha ett enkelt bröllop, många gäster men inte för påkostat.
Det enda jag är säker på är att jag vill ha en bröllopsklänning a l a 50-tal.
Helcirkelkjol i flera lager, den översta i spets, armlös med båtringning fram och bak, sydd i dubbelt tyg, samma spets som i kjolen över ett slätt bottentyg. Har inte bestämt mig om bottentyget ska vara vitt eller brutet i någon färg (troligtvis gult isf). Om kyligt en elegant kofta/bolero i kraftfull färg.
Dessutom vill jag att all musik som spelas ska vara av den äldre sorten, typ Elvis.
I kyrkan vill jag att någon sjunger A thing called love av Johnny Cash. Kanske även något passande av Elvis.
Men först måste jag ju hitta någon att gifta mig med….
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag är redan gift och jag fick mitt "drömbröllop". Jätteenkelt. Endast två vittnen och vanliga kläder. Hade på mig en kjol och t-shirt och mannen byxor och en t-shirt. Gifte oss borgligt. Vill inte ha ett stort bröllop med en massa människor.
Jag förstår precis.

Jag har gift mig två gånger på det sättet.
Är inte förlovad men det händer att jag kollar på bröllopssidor och drömmer mig bort ibland.. Dessvärre tror inte mannen min på giftermål. Så ja.
Ska gifta mig 7/7 -12 i år.. planeringen är i full gång .. gästantalet blir ca 45st .. blir i kyrkan och festen hålls efteråt i våran bygdegård..
färgtemat är guld och vinrött … Blir hämtad i kyrkan av två godkända russhingstar, vilket är min dröm då jag föder upp gotlandsruss :)
Håller på med inbjudningskorten nu och även placeringskorten… strax börjar planeringen av hur duknningen ska se ut …
Men hoppas på sol den dagen :) och att jag kan hålla nerverna i styr :)
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Gifte mig för snart ett år sedan. Förutom några små detaljer så var det verkligen drömbröllopet!
Jag är inte så mycket för bröllop men om jag nu skulle gifta mig och dessutom skulle få drömma mig bort lite. Så skulle det bli en marilyn monroe inspirerad klänning och med en liten hatt med flor. Skulle nog vilja ha lite retro stil på hela bröllopet. Skule nog även prata med några gamla vänner och fixa så man fick åka i en fin vicktoria vagn bakom svarta hästar 
Sedan skulle det bli något galet upptåg om jag känner mina vänner rätt ;)
I want to be like the patronsaint of reality.
Jag vill inte ha något särskillt bröllop alls. Då jag inte heller är kristen (och inte ambon heller) så blir det inte i någon kyrka i.af.
Jag vill bara ha något litet för närmaste familjen och några vänner. Klänningen och maten får gärna vara lite påkostade, och jag skulle nog gärna ha ett trevligt litet trubadurband. Ingen särskilld lokal, jag skulle gärna sitta ute i närheten av en sjö kanske (om vädret tillåter) men ha möjlighet till att kunna "stalla in" oss vid regn bara.
Resterande pengar som vi sparar på att inte ha ett dyrt bröllop skulle gå till en ordentlig brölloppsresa, jag och sambon vill båda hemskt gärna åka till australien och nya zeeland samt dyka då förslagsvis vid stora bariärrevet (australien) eller vid något rev i östra asien. Med andra ord ska vi också ha tagit dykarcertifikat innan resa också. Tanken är då att vi ska stanna där i någon månad och resa runt.
Det är min bild av ett bröllop!
Hakuna matata!
Väldigt enkelt om jag nånsin gifter mig, utomhus, få gäster och kanske en liten grillfest efter.
Ryser då jag tänker på amerikanska bröllop där man ger bort bruden som hon var nån slags ägodel som ges bort som inte har något egenvärde. Jag är en egen individ som klarar mig själv och ägs inte av nån och kommer aldrig ägas av nån heller, så ska jag gifta mig tänker jag stå ensam bredvid den jag gifter mig med som en jämnställd individ.