Egen födelsedag
Jag fyller år nästa månad och funderat om jag skall ha ett litet "kalas". barnen kanske vill fira mig eller något sånt.
Skall man ha ett fast man inte fyller jämnt?
Vad tycker ni? Brukar inte fira oss vuxna annars i normala fall.
jag tycker du skall ha ett kalas även om du inte fyller jämnt om du vill ha ett kalas! Det behïver ju inte vara något stora saker, men vill du ha ett litet kalas med litet middag och tårta, några vänner och familjen så tycker jag absolut du skall ha det! :)
Jag unnar mig själv att äta tårta tillsammans med goda vänner på min födelsesdag, vuxen eller inte. Den dagen är faktisk min dag :) Då får jag göra som jag vill.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Klart man kan ha fest även om man inte fyller jämt! Det räcker ju egentligen med att ha sin finaste duk, baka en god tårta/smörgåstårta eller kanske tapas vilket oftast går hem till både yngre och äldre generationer. 
Som sagt är det något vi inte firar i vanliga fall men det är ändå det enda dag som jag gillar. Älskar att få kort och sms och liknande. Helst någon klapp. Denna dag är för mig större än julen.
Kanske är lite egoistiskt men för sjutton det måste man ju få vara. 
Så ja, jag har funderat på detta att det skall vara okej. Och lite som en inflyttningsfest också.
ens egna födelsesdag är en dag man har lov att vara lite egoistisk, välga saker till middag som är ens egna favorit, göra ens egna favorittårta och njuta den utan skam osv :D Att fira är ju inte alls det samma som att knalla i hop 100 gäster! Det räcker ofta med ett par goda vänner och familjen för min del! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Barnen uppskattar nog att få fira mamma. Mina barn blev ledsna en gång när jag inte ville fira mig, men jag gjorde det för dom. :-)
Det är väl klart du kan ha ett kalas på din födelsedag! :)
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Ex-mannen är på jobb då så det betyder att barnen är hos farmor och farfar den veckan men jag skall få barnen på söndagen så då kan jag och barnen fira. :-)
Idag har jag varit och handlat lite kalas saker. En marängtårta, godis och kakor. Sen skall flickorna får lite presenter, hehe fast det är jag som fyller år. :-P Hittade jättesöta pennetuier i plåt i cylinderform med 12 färgpennor i. Jättefina. Sen har jag gjort ett varsitt armband också till dom. Men! Det är så att jag har varit inne på psykakuten i 3,5 veckor så vi kommer att fira mig här nånstans på avdelningen. Ibland blir det inte som man tänkt sig men jag får iaf vara med barnen imorgon.
Vad blev det för kalas? 
Kalaset har inte varit ännu. :-P Det blir imorgon först.
Även om det är du som fyller år så kommer dina barn uppskatta detta väldigt mycket. Speciellt om du inte är hemma och så. Det kommer bli väldigt bra :-)
Mår själv dåligt till och från så jag förstår din situation. Detta blir väl mer för dina barn än för dig kanske, men på något sätt är detta något ni alla behöver nu. :-)
Tack. Ja det är något som vi alla behöver. :-D Har inte sett dom på två veckor nu men pratat lite i telefonen.