Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etiketttema-för-fest-tips
Läst 4398 ggr
Ewepewe
0

RETROFEST - tips?

Hej!

På lördag ska vi ha fest med retrotema. Man får välja valfritt årtionde och klä sig utifrån det :) Jag ska nog ha en finare, rosa 80-talsklänning.

Har ni tips på:

Tilltugg? Gärna tilltugg som var vanliga förr…

Spotifylistor? 50´s, 60´s, 70´s? Söker färdiga, bra partylistor.

Smink, hår och kläder?

Lekar?

Retro-frågesport?

[TrevorS]
0

Va roligt!

Varför inte ha som jag ska ha snart en ostkväll? Typ massor av olika kex och pepparkakor och flera olika sorters desertostar och varför inte någon egen. Man kan lägga yoghurt eller filmjölk i ett kaffefilter i 6-12 timmar, den massan som blir kan man krydda efter vad man vill ha för smak och servera till.

Sedan kan man ha tapas, att man har massor av småsaker som man äter med tandpetare från olika frukter och bär skurna till tärningar till olika sorters kött, rökt och liknande.

Ska ta en titt lite på musik också, 60

Skulle nog säga en mixkväll till 50-70-talsmix lite rockabilly är rätt häftigt.

Rockabilly Insanity är blandning av flera timmars musik från 50-70-talet på spotify:

Various Artists – Rockabilly Insanity

Lekar kan alltid vara kul med den där man lägger ord med brickor eller "gissa vad jag målar" så ska man måla och de andra gissa så får man olika poäng, den med flest poäng vinner.

Retrofrågor, kan ju vara allt från olika uppfinningar, meningslösa till populära som när microvågsugnen blev populär, plasten, fett i håret och liknande. Skrattande

Ewepewe
0

Oo, mysigt med ostkväll! Nja, det blir nog mer åt tapashållet denna gång i alla fall… typ fyllda champinjoner med pesto och nå slags dip vet jag att jag ska göra iaf… kanske nån ostgrej:)

Rockabilly Insanity ska jag absolut ha med! Hittade många best of 60s, 70s 80s också som jag la till i en playlist :D

Ska se om jag hinner göra någon slags frågesport med retrofrågor - jättekul förslag! Gissa vad jag målar kanske man också gör! :D

Tack så mkt för alla tips, hojta om du kommer på något mer!

[TrevorS]
0

Det ska jag absolut göra, du får lägga upp bilder från festen och bertätta hur det gick. Skrattande

Ewepewe
0

Ja det ska jag göra! Sitter å klurar på quiz nu. planerat bål å tilltugg :-)