Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettlekar-spel-underhållning
Läst 5770 ggr
tvättäkta bybo
0

midsommar

ska ha fest på midsommar, kommer 20+ stycken…

och behöver tips på ROLIGA lekar!

bomba på med massa bra förslag!! :)

tvättäkta bybo
0

mestadels vuxna och äldre ungdomar…

[Moa-]
0

Jag håller fast vid min presentationslek som jag nämnt tidigare, att "lekansvarige" läser upp olika påståenden och den/se som känner sig träffad/träffade ger sig till känna (t.ex. genom att ställa sig upp eller räcka upp en hand), detta är trevligt när alla inte känner varandra väl eller är ytligt bekanta (t.ex. släkt från olika håll och vänner).

Annars är musikkryss, tipspromenad eller allmän frågesport är annars ofta uppskattat… =)

AmandaChristina
1

-Snurra runt pinne och skuta boll i mål

-Sätta penna i flaska

-Rocka rockring

De enda jag kan komma på, det är iallafall vad vi brukar göra på midsommar (och lite mer som jag inte kommer ihåg just nu^^)

MorganJack
0

Ägglöpning, man har en vanlig amtsked i munnen och lägger ett okokt ägg på, och ska springa med det i munnen en viss sträcka fortast möjligt. Tappar man ägget och det går sönder så får man ett nytt ägg och får börja om… säckhoppning också :)

Rita-S
0

Alternativt till 4 kan man ha ett kokad ägg för att undvika en del av kletet om det är inne Tungan ute Man kan ha labyrint-bana inomhus med ägg på sked och då är det fördel att ha kokat ägg.. :)

"svans på åsnan " kan man leka både ute och inne, fäst en stooor ritning av ett stiliserat mulldyr/åsna ritat på. Fläta av massor med garn en svans man skall fästa med nål på svansen på ritningen.

Binda för ögonen på den som skall prova sig, snurra personen runt tre-fyra gånger och sen får ni välja om ni rättleder med att ropa höger, vänster, rakt fram eller om ni skall juga, eller även förvirra. Den som letar får inte känna efter på arket vart kanterna är, utan skall bara forsöka pinna svansen på rätt ställe utan att leta ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida