Presenter?
Jag har ett problem med vad jag ska ge till min sambo i present.
jag gillar att pyssla och knåpa men har absolut inga ideer vad jag ska ge till honnom.
Hanr har inge intressen heller så det blir ennu svårare.
Vad ger man till en kille som fyller 24?
Ja det blir ju svårt när vi inte vet något alls om klillen i sig.
Men, skal vi se nu.. Vad brukar han göra? Åker han skidor? Har han mobiltelefon? Om han har mobiltelefon kanske en mobilväska till att fästa i bälte, eller hemstrickat/hemvirkat mobilstrumpa med något roligt motiv på?
Använder han mössa eller vantar på vintern? Halsduk?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Han har ingen hobby fyller 24 år är min sambo sen över 5 år tillbaka.
Han jobbar tresift på astra.
Mössa vantar och ahlsduk använder han men jag kan inet stick annat en halsduk och han har flera stycken. av allt.
Mobiltelefån är en bra idee. ska fundera på om majg ka ngöra något åt den.
Fast mössa är inte riktig så svårt som man kan tycka :) Rullmössa lärde jag mig i 5an i skolan exempelvis, man behöver bara kunna lägga upp masker och sticka vanliga rättstick på en liten rundpinne! Det står på varje nyste hur många masker man måste lägga upp för att få 10 cm, och då behöver du bara lägga upp det han runt huvudet har rundat upp till närmaste 10 cm och sticka tills du tycker den är lagom lång.
När du bara stickar räta masker rullar nedersta kanten upp sig litet, därav det heter rullmössa. Och du behöver inte ens sticka mönster, enfärgat är fint det med! Sen kan du välja om du fäller in när den är tillräckligt lång (sticka två och två masker till en, alltså sticka pinnen in i två masker och dra tråden genom till en mask genom båda), eller om du stickar den rak lite längre, drar tråd genom alla masker och snurpar i hop toppen (då får du sticka lite längre än om du fäller av).
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.