12 år!
Hejsan!
Den 8 september fyller jag 12 år.Jag tänker ha ett litet kalas , då ska jag bjuda 3 av mina kompisar.Problemet är att jag vet inte vad vi ska göra.Så:
Så ni som är/var 9-13 år , hur ser/såg er födelsedag ut?
Har ni tips på lekar/akriviteter man kan göra om man bara är 4 stycken?
Övrigt?
//Flöffo
Nu är jag "LITE" äldre.
Men när jag var yngre brukade vi leka olik lekar som
*Leta godis i mjöl med ansiktet (två lag alla letar godis samtidigt i skålar med mjöl med bara ansiktet till hjälp)först klar vinner.
*Kastade pilar på vattenballonger uppsatt på väggen,utomhus, det lag som hade sönder "sina" ballonger först vann.
*bilda par och bind ihop ett varsitt ben med varandra och ha hinderbana:-)
dvs två personer med "tre" ben då två är ihop bundna.
Hoppas det blir lyckat!
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Tack för förslagen!
//Flöffo
jag hade kalas på ett badhus när jag var 11.nu när jag är tretton hade jag och en kompis lite tjejkväll. det finns en lek där man har en stor svart sopsäck på sig sedan stoppar ner händerna i ett par stövlar. en person ska stå bakom med ögonbindel och mata personen framför. om ni har långt hår ätt upp det för det blir kladdigt.
Jag fyllde tolv i juni och hade då kalas med 6 kompisar. Då åt vi middag, kollade på film och sov över i min källare (i ett gästrum alltså). Det var roligt tyckte jag i alla fall…
jag varpå en kompis "kalas" för en månad sen ungefär och då skulle vi ha ögonbindel sen skulle vi ställa oss i ländordning ingen fick pris men det var en rolig lek.
När jag var 9-13 år så brukade jag och mina vänner leka mycket! Vi älskade att ha vattenballongskrig (med LJUMMET vatten, det var mig födelsedag och ville inte bli kall ;)), även om man tog ett ägg och kastade det mellan varandra när de stog cirka 3 meter ifrån varandra. Sedan backar man ;) Den som hade sönder ägget åkte ut, sedan tog vi ett nytt ägg etc.
Man kan också ha olika hinkar och blanda i mat i, och sedan gömma en nyckel till ett skrin med en lapp som säger vad man ska göra.
Som en liten tävling ;) Den som är klar först vinner!
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
# 6 jag hade olika hinkar med grejs i ett mörkt rum när jag 9 vi kulle leta efter glaskulor.men jg var inte med för jag gillade inte mörkret.