Fest & kalas iFokus

Fest & kalas

Etikettövrigt-om-kalas
Läst 2473 ggr
Gunlog
1

Hjälp!

…mig nu här, vänner! Cool

Jag vill gärna att ni hjälper mig med olika tips till en festfixare.

Vad som helst…

Nu ska vi ha lite "brainstorming" här inne!

Varför?

Jo, jag tänkte att när vi fått ihop 100 olika tips så ska jag sammanställa allt till en artikel som "vi skrivit tillsammans".

Var inte blyga nu, skriv vad som helst!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vaanjja
1

Var ute i god tid med inbjudningar! Det är ju superviktigt, så att folk kan planera in.

Gunlog
1

Bra, vaanjja! Mer?

Gunlog
1

Det har gått 5 dagar och ingen vet något mer? Kom igen nu… Cool

Rita-S
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

beslut tema i god tid så du hinner göra alla föreberedelser. Skall det vara hemgjort eller köpt, skall alla som deltar även inneha samma tema eller är det bara dekoren?

Pass alltid på att använda dekor som kan tvättas om du har barn. Det gäller även egna kläder :P

Skall du ha stort party som kräver mer plats än du har måste du även vara ute i god tid med att leta lokaler om du skall ha fäst/kalas inomhus.

Det kan vara fördel att fixa mat och tårter några dagar innan, skall du bjuda på mat är det fördel att välja rätter där du kan förbereda 1-2 dager innan utan att det påverkar smak eller utseende. Det sista du behöver på själva fäst-dagen är att rusa runt och stressa som katten, det gör ingen fäst bra!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
1

Oh, det var en del tips!

Tack, Rita!

Fler tips?

DesK
1

Ta reda på om någon av gästerna behöver speciell mat, det finns ju så många allergiker numera.

Om du serverar alkoholhaltiga drycker, så tänk på de som inte kan dricka alkohol och fixa något festligt alkoholfritt - det finns ju en bra artikel om det här Glad

Ska du ha stor utomhusfest, se till att ordna partytält, det är inte roligt om vädret plötsligen svänger och det börjar ösregna på de uppdukade borden och gästerna.

Ska du ha fest hemma hos dig själv, så glöm inte att ansa och snygga till dina krukväxter några dagar före festen.

Bordsdekorationer bör vara låga så att gästerna slipper titta runt dem för att få ögonkontakt.

/Désirée

Gunlog
1

Oj!

Det där med krukväxterna har jag aldrig tänkt på. Det var ett bra tips!

Gunlog
1

Bestäm en budget:

Beräkna på ett ungefär vad maten får kosta, sedan har du drickan.

Dekoreringen, ska den göras själv eller köpas färdig?

Mitralis
0

De andra har redan kommit med så bra tips så det blir svårt att komma på något nu. Det enda som jag kan komma på just nu är att det ska finnas toapapper på toaletten och en handduk som jag förstår att jag som gäst får använda Glad

Jag ska ha "syjunta" om några dagar och jag har faktiskt tittat över inneblommor och uteplanteringar så att det är klart när det är dags.